Afbeelding: Interview Jos van Schendel, Roomservice

Interview Jos van Schendel, Roomservice

Roomservice is een uniek bedrijf dat vanuit een brede marktkennis en passie voor het vak altijd op zoek is naar exclusieve merken voor de Nederlandse markt. Interieurontwerper Jos van Schendel vertelt over het belang van contrasten.

Jos van Schendel, Roomservice
Jos van Schendel, Roomservice

Zorgvuldig overwogen keuze

Jos kiest niet gedachteloos voor stalen deuren: “Het is een feit dat ik niet altijd voor stalen deuren kies. Ik probeer het daar waar het kan. Ik hou van contrasten. Als de hele schil van het huis bestaat uit geverfde houten kozijnen, vind ik het mooi dat de binnendeuren contrasteren. De afwerking van het zwart gecoate staal steekt dan mooi af bij de rest. Uiteindelijk gaat het mij om de harmonie van het contrast.”

Spannende contrasten

Jos legt uit: “Vroeger hadden mensen vaak een stenen vloer en houten deuren. Nu kiezen velen voor de warme uitstraling van een houten vloer. Maar houten deuren op een houten vloer is geen spannende combinatie. Dan komt staal in beeld.” Jos blijft alert, hij wil er altijd een tandje bij zetten: “Waar ik nog kansen zie zijn stalen deuren met gekleurd glas. Verder zijn er nog veel andere vakverdelingen te bedenken dan die met rechte lijnen.”

Waarom Exclusive Steel?

Jos, zelf een pionier in het toepassen van stalen deuren: “Ik zie Exclusive Steel als de bron van stalen deuren in Nederland, bijna de bedenker. Door de jarenlange ontwikkeling zijn ze de specialist geworden.” De creatieve vrijheid van maatwerk is essentieel voor Jos: “De industriële stijl zoals je die nu veel ziet is niet echt mijn ding. Ik ben op zoek naar een andere look en feel.”

Focus op eindresultaat

Jos: “Het klinkt misschien eigenwijs, maar het eindresultaat is voor mij nooit een verrassing. Ik denk beeldend, dat is mijn vak. Ik weet van tevoren al hoe het eruit komt te zien. Alles is zorgvuldig voorbereid en uitgetekend, bovendien heb ik alle stalen verzameld. Ik ben wel altijd blij met de bevestiging van de klant, dat is een fijn gevoel.”

De finishing touch

Jos legt uit welke verandering klanten voelen: “Wat ik doe voor de klant is een pakketje maken van allerlei kleuren en materialen. Dat is waar ik goed in ben. Stel dat iemand graag een keramische vloer, stalen deuren en witte wanden wil, dan voeg ik toe: hout, mozaïek en kussens. De totale materialisatie moet kloppen: structuur, textuur en kleuren.” Jos vergelijkt het met een goede kledingwinkel: “Daar word je ook geholpen items bij elkaar te leggen waar je soms zelf niet op gekomen was”. Jos ziet ook waar je van af moet blijven: “Laat het huis, het huis. Hoe lang je er ook woont het is altijd maar tijdelijk. Je bent passant in het huis.”

Alles wat je nodig hebt

Jos is enthousiast over onze showroom: “De beleving daar is fantastisch”. Ben je benieuwd waarom? Laten we afspreken. Je kunt eenvoudig online een afspraak maken.

Naftali Leidelmeijer
Exclusive Steel

← Vorige Volgende →